divendres, 24 de gener del 2014

Examen (tema 1). Pregunta 4


Aquest exercici escrit, en primer lloc considero que presenta un cert grau de complexitat, ja que es demanen reflexions personals constants sustentades en la bibliografia de l’assignatura. Així doncs, és evident la necessitat d’haver-se preparat aquest examen, tot fent una lectura en profunditat de la bibliografia bàsica. Relacionat amb el grau de complexitat, vull afegir el paper del factor temps, el qual converteix la realització de l’exercici en una cursa a contrarellotge, obligant-te a argumentar i construir significats amb rapidesa i eficàcia. Un aspecte que considero incompatible amb la tasca que se’ns demanava, la reflexió crítica. He arribat a aquesta idea, perquè un bon procés de reflexió requereix temps. Així doncs, aquest comentari pretén ser una crítica constructiva, per millorar l’aprenentatge i el sistema d’avaluació de futurs estudiants.

No obstant això, considero que aquest examen m’ha permès millorar la meva habilitat reflexiva i de síntesi, així com de relació de continguts i d’idees

Per una altra banda, m’ha permès tractar, analitzar i reflexionar entorn al contingut de les lectures realitzades al llarg del semestre.  Per tant,  he après sobre la necessitat de fer una evolució cap a les TAC, tot canviant el model pedagògic predominant al sistema educatiu.  Tanmateix, m’he adonat de que les plataformes d’aprenentatge a distància, tot i que es contaria a la seva naturalesa i finalitat, sovint acostumen a reproduir el model pedagògic existent, el qual no s’ajusta a les necessitats de la nova societat tecnològica. 

Un aspecte sobre el qual he esdevingut més conscient, és la finalitat del meu blog, ja que la pregunta 3 de l’examen m’ha fet plantejar-me quin ha estat el veritable ús del meu blog, que com ja he esmentat hi predominen les entrades amb un ús simbòlic-interactiu d’aquesta eina.
Per acabar, m’agradaria comentar un element que m’ha agradat i que ha estat nou de la realització d’aquest examen. Aquest aspecte innovador és el fet d’utilitzar l’ordinador per a realitzar l’examen. Per tant hem fet un examen sobre les TIC i les TAC utilitzant un artefacte digital.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada