Al llarg de la meva trajectòria com a usuària d’un blog, he de reconèixer que he tingut un paper actiu en la cosntrucció dels meus coneixements. Crec que ha estat aixií, perquè malgrat a l’aula se’ns hagin transmès uns determinats contiguts, he estat jo la que amb una actitud crítica he escrit sobre aquells aspectes que em semblaven més interessants. A més, a partir dels contiguts que s’exposaven per part de la professora, de les persones conferenciades, i de les diferents lectures, he creat el meu punt de vista, he construït els meus coneixements.
Aquesta eina permet fer un ús interactiu, ja que permet també compartir
coneixements, reflexions, imatges, vídeos o qualsevol altre tipus de contingut
amb la resta de companys, i de fet amb la resta de persones que es troben
connectades a la xarxa.
No obstant, he de comentar que s’han donat diversos moments en els quals he
fet d’aquesta eina un ús més reproductor, simòlic-interactiu o transformador. Tot
i que considero que principalment el meu blog presenta un caràcter
simbòlic-interactiu, ja que en la majoria d’entrades a partir dels continguts
teòrics he desenvolupat una visió crítica.
Ús reproductor: són aquelles entrades que es caracteritzen per transmetre i
plasmar els continguts de sessions, de xerrades o d’articles, sense realitzar
cap aportació persona. Exemple: http://tacedsocial.blogspot.com.es/2013/10/sessio-5-bones-practiques-amb-tic.html
Ús simbòlic: a partir de reflexionar sobre la
teoria he construït el meus coneixements significatius. Exemple: http://tacedsocial.blogspot.com.es/2013/12/sessio-10-levolucio-dels-software.html
Ús transformador: aquelles entrades a les quals a
partir del descobriment i de l’experimentació he pogut elaborar el meu propi
coneixement i la meva visió crítica entorn a una temàtica concreta. Exemple: http://tacedsocial.blogspot.com.es/2013/10/sessio-5-reflexions-entorn-educaline.html
Finalment aquesta carpeta d’aprenentatge, es una mostra de l’aprenentatge
continu i treball constant que he realitzat, el qual ha anat evolucionant a
nivell qualitatiu amb el pas del temps, així com m’ha possibilitat el
creixement dels meus coneixements envers les noves tecnologies i la seva
vinculació amb l’àmbit educatiu. Així
doncs, estic força orgullosa del treball realitzat ja que ha suposat un esforç
i perseverança i implicació en el procés d’aprenentatge de l’assignatura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada