dimarts, 15 d’octubre del 2013

Sessió 4: Reflexions entorn a Moodle

La classe s'ha dividit per grups d'unes quatre persones i a cada grup li ha tocat experimentar amb un recurs digital educatiu. Així que avui he tingut l'oportunitat d'utilitzar l'eina educativa Moodle.
El Moodle, és un recurs que conec des de que vaig entrar a la Universitat, abans, però, mai n'havía sentit a parlar. És ben clar, doncs, qe l'ús que n'havía fet fins a data d'avui ha estat com a estudiant. És a dir, els professors d'un curs penjaven material educatiu (articles, enllaços webs, presentacions de Power Point, etc.) i habilitaven el lliurament de tasques avaluatives.

Avui la cosa ha estat ben diferent, ja que he pogut fer-ne ús amb dret de professor. Això vol dir que, com a creadora d'un curs, he tingut permís per a poder penjar arxius i enllaços així com obrir temes de debat, enquestes, chats, i crear tasques amb un termini (són lliuraments virtuals a través dels quals els alumnes han de penjar l'activitat demanada pel professor).

A la Imatge 1 es pot apreciar com els diferents companys que hem treballat  amb el Moodle hem anat afegint entrades al curs amb material per a que els alumnes consultin.

Imatge 1

 A la imatge 2, es veu com seria una tasca de lliurament d'una activitat realitzada pels alumnes.

Imatge 2


Finalment, a la Imatge 3 es pot apreciar un exemple d'enquesta que haurien de realitzar els alumnes matriculats al curs "Tecnologies de l'aprenentatge i el coneixment".
Imatge 3


Val a dir, que tot ha estat una simulació, per tal de familiartizar-nos amb aquestes eines de gran utilitat dins de l'àmbit educatiu.

Per útlim voldria reflexionar en quant als avantatges i inconvenients d'aquesta eina:


Avantatges
Desavantatges
          3 rols d’accés: com a professor d’un curs, com a creador d’un curs i com a estudiant
-          Els professors necessiten formació per aprendre a fer-ne un bon ús i així aprofitar al màxim les oportunitats del recurs.
           Els professors poden compartir material educatiu amb els alumnes
-          Només permet avaluar els resultats finals d’una tasca  i no el procés que fa l’alumne per assolir el resultat final.
          Interacció entre docent i discent
          La seva utilització pot semblar una mica complexa
          Intercanvi d’informació

          És dinàmic i creatiu

          Permet avaluar activitats dels alumnes

         Pots veure els participants del curs

          Guarda les qualificacions dels alumnes durant tot el curs

2 comentaris:

  1. En la teva experiència com a estudiant creus que s'ha fet un ús creatiu d'aquesta eina...? Ho deixo com a reflexió

    ResponElimina
  2. Hola Alejandra, responent al teu comentari, he de reconèixer que en la meva experiència educativa mai s'ha fet un ús creatiu del Moodle.

    Per una banda, els docents no han fet un ús creatiu, perquè molts simplement es limiten a penjar enllaços o documents pdf i a habilitar "lliurament de tasques" . Deixant de banda altres usos que en poden fer d’aquesta eina, com els chats, la comunicació a través de missatges privats o les enquestes que es poden crear, o simplement la personalització de l’eina.

    Per l’altra banda, i en quant als usos que n’he fet jo, he de dir que ha estat molt pobre, ja que només he tingut la oportunitat de fer-ne ús com a estudiant, un rol que, des del meu punt de vista, està força limitat en quant a utilització, ja que únicament pots descarregar-te el que et penja el docent, enviar activitats, comunicar-te via privada amb els participants i modificar mínimament les teves dades personals.

    Així doncs, reflexionant bé, penso que ha estat una pena no haver pogut fer un bon ús i desenvolupar al màxim la creativitat i dinamisme d’aquesta eina, ja que penso que té prous punts forts com a eina educativa.

    ResponElimina