dimecres, 9 d’octubre del 2013

Sessió 3. Anàlisi d'una experiència educativa amb les TIC.

A la sessió d'avui, hem hagut de realitzar un anàlisi de l'ús que es fa de les TIC a una experiència educativa. En concret, l'anàlisi gira entorn a una versió radiofònica d'un fragment de l'obra de G.A. Bécquer "El monte de las almas".

Un grup d'adolescents de 4t ESO d'un institut de Matadepera, han llegit un fragment d'una obra de Bécquer a l'assignatura de castellà. Com a objectius de l'activitat hi ha, per una banda el fet de treballar les obres de l'escriptor i per l'altra, utilitzar la tecnologia com a instrument educatiu.
Així doncs, els alumnes a través d'aquesta activitat han adaptat un guió narratiu a un guió radiofònic, tot utilitzant els programes i aparells corresponents (micròfons, ordinador, el programa Audacity com a editor de so, etc.). A més, un cop finalitzada la gravació i l'activitat han volgut compartir el fruit del seu treball amb el públic d'Internet. És a dir, han publicat el seu treball a Slideshare, per tal d'obrir-lo al món. D'aquesta manera tothom pot participar en aquest treball ja sigui afegint comentaris, compartint-lo o analitzant-lo.


Aquesta activitat la considero completament transformadora, ja que trenca amb els mètodes tradicionals d'aprenentatge com bé seria el procés de llegir i resumir el text o bé contestar a unes preguntes. Per tant és una nova forma de treballar molt creativa que engloba a les noves tecnologies a l'educació. A més, aquesta activitat permet treballar en equip, on les persones aprenen aspectes relacionats amb el saber estar, és a dir, amb el saber conviure amb els altres.

En resum, aquesta estratègia nova d'ensenyar i d'aprendre, a més de treballar la literatura espanyola, permet treballar la competència digital dels alumnes i, indirectament, aspectes més abstractes com el respecte, la participació, la motivació o l'intercanvi d'idees, entre d'altres.

Aquí, us deixo l'enllaç, per si us ve de gust escoltar el treball d'aquests joves:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada