Avui hem tingut l'oportunitat de ser oients d'una conferència a carrec de la Teresa Romeu, professora d'estudis informàtics de la UOC. La temàtica exposada ha estat l'e-Learning, un concepte treballat a l'aula i el qual hem pogut conèixer més a fons gràcies a Romeu.
Un dels aspectes claus abordats en la xerrada és el fet de percebre la docència en línia com un procés col·laboratiu, responent sobretot a les característiques i demandes dels alumnes. Aquesta col·laboració fa referència al treball col·laboratiu dels docents per a garantir un bon procés d'E-A. Així doncs tal i com ens ha comentat Romeu, un docent ha de tenir les següents responsabilitats:
Abans
d'iniciar el curs
|
Crear
conjuntament
|
Durant el curs
|
Compartir
la docència
|
Al
acabar el curs
|
tancar conjuntament
|
També, ha fet incidència al fet de que un docent ha de compartir experiències amb altres docents, ja que això permet adquirir diferents punts de vista i replantejar-se noves formes de fer front als reptes educatius. És a dir, compartir coneixements esdevé una experiència significativa i constructiva per al docent.
En el cas concret de la UOC,és un bon exemple de la pràctica de l'e-Learning, ja que des de 1995 desenvolupa la totalitat de la seva activitat acadèmica online, a distància. Un altre aspecte significatiu d'aquesta forma alternativa de formar-se, és el fet de que els alumnes són el centre de l'aprenentatge, és a dir, que les accions formatives es centren plenament en l'alumnat matriculat. Per una altra banda, Romeu ens comenta, que la Universitat Oberta de Catalunya, treballa seguint el model col·laboratiu d'ensenyament a fi d'obtenir majors beneficis tant per l'alumnat com per al professorat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada