diumenge, 29 de desembre del 2013

Sessió 11: L'e-Learning

Avui hem tingut l'oportunitat de ser oients d'una conferència a carrec de la Teresa Romeu, professora d'estudis informàtics de la UOC. La temàtica exposada ha estat l'e-Learning, un concepte treballat a l'aula i el qual hem pogut conèixer més a fons gràcies a Romeu. 

Un dels aspectes claus abordats en la xerrada és el fet de percebre la docència en línia com un procés col·laboratiu, responent sobretot a les característiques i demandes dels alumnes. Aquesta col·laboració fa referència al treball col·laboratiu dels docents per a garantir un bon procés d'E-A. Així doncs tal i com ens ha comentat Romeu, un docent ha de tenir les següents responsabilitats:





Abans d'iniciar el curs
Crear conjuntament
  • Conceptualitzas i dissenya l'assignatura.
  • Planifica les activitats d'aprenentatge.

Durant el curs
Compartir la docència
  • Gestiona el procés d'aprenentatge.
  • Dinamitza el procés d'aprenentatge.
  • Motivar i animar la interacció en xarxa.

Al acabar el curs
tancar conjuntament
  • Avaluar el procés d'aprenentatge.
  • Avaluar l'assignatura com a projecte


També, ha fet incidència al fet de que un docent ha de compartir experiències amb altres docents, ja que això permet adquirir diferents punts de vista i replantejar-se noves formes de fer front als reptes educatius. És a dir, compartir coneixements esdevé una experiència significativa i constructiva per al docent. 

En el cas concret de la UOC,és un bon exemple de la pràctica de l'e-Learning, ja que des de 1995 desenvolupa la totalitat de la seva activitat acadèmica online, a distància. Un altre aspecte significatiu d'aquesta forma alternativa de formar-se, és el fet de que els alumnes són el centre de l'aprenentatge, és a dir, que les accions formatives es centren plenament en l'alumnat matriculat. Per una altra banda, Romeu ens comenta, que la Universitat Oberta de Catalunya, treballa seguint el model col·laboratiu d'ensenyament a fi d'obtenir majors beneficis tant per l'alumnat com per al professorat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada